SuKa? TaK SuKa? WHaT's YouR PoInT?

Tuesday, November 9, 2010

[Sila baca post berikut dengan nada yang tenang sambil tersenyum... Hehehe]

Urmmm...kalau tak suke blog aku...nape baca?
Pegi la main jauh-jauh... Aku tak pernah pun suruh korang menghadap bende ni, kan?
Kalau dah tau yang apa yang aku tulis akan menyakitkan hati korang terutamanye bile bende tu btul, tapi korang tak dapat terima...kenape masih di sini...
Ade aku paksa korang untuk kekal membaca? Tidak, kan...

Segala yang aku taipkan (bukan tulis yek...manade orang menulis di online blog... kalau orang tu pakai tablet pun, it's for something else...) adalah apa yang aku saksikan di sekeliling aku... Tentang perlakuan manusia, kehidupan aku...kehidupan orang lain...and maybe watever that comes in between...

Tidak semestinya ia hanya berkait kepada sesuatu individu spesifik, kerana sesungguhnya kehidupan itu tidak pernah dan tidak akan berkisar kepada sesuatu individu tertentu sahaja.

Jika terasa dengan apa yang aku taipkan disini...well, too bad...
Tetapi tidak salah kalau kita cuba memperbaiki diri sendiri, kan.
Mungkin di suatu hari yang indah, kita boleh berbangga dengan mengatakan yang kita adalah manusia yang lebih baik dari yang sebelumnya...

Wahai jiwa-jiwa yang tenang, jangan sekali-kali kamu mencuba jadi Tuhan dengan mengadili dan menghakimi

Bahawasanya kamu memang tak punya daya dan upaya serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yg sejati

Bukankah kita memang tercipta lelaki dan wanita, dan menjadi suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda

Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati

Bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata

3 comments:

Wee said...

apela masalah manusia cmtu ek ? org nk taip ape pn sukati la. bukan kena paksa baca pn. alahai ~

HaLL-aIM said...

btul zulee...
tapi malangnye memang ade manusia jenis mcm tu...

but, everything happens for a reason...and setiap kejadian makhluk, ade hikmahnye... :)

Wee said...

cik...napa x update blog?? rindu nk baca :(